بایدها و نبایدهای کارت حساب بانکی: فاش شدن اطلاعات ۳ میلیون مشتری بانک های ایران؟ کتاب رازهای کسب درآمد از گوگل ادسنس
جوک اس ام اس
بهترین اس ام اس جوک ومطالب روز

بایدها و نبایدهای کارت حساب بانکی: فاش شدن اطلاعات ۳ میلیون مشتری بانک های ایران؟

سطح بندی مطلب: 
متوسط

 

بحث امنیت حساب های بانکی و کارت های اعتباری از داستان های حداقل دو جانبه ای است که یک سر آن مشتری و رفتار عملی وی است و طرف دیگر ماجرا هم سیستم بانکی و امنیت زیرساخت های آن است. ماجرای که به تازگی اتفاق افتاده، راه اندازی وبلاگی با ادعای فاش کردن اطلاعات ۳ میلیون کارت حساب ۲۸ بانک ایرانی است.

 

به گفته سایت بورس نیوز، این وبلاگ توسط مدیر سابق واحد نرم افزار یکی از شرکت های طرف قرارداد بانک ها در تولید نرم افزارهای کارت خوان و فروشگاهی و بانکداری الکترونیک  راه اندازی شده است و در آن ادعا شد که پس از تلاش فراوان برای متقاعد کردن مدیران بانک های کشور و مسئولان فناوری آنها جهت رفع باگ ها و نقص های موجود در سیستم و عدم استقبال و همکاری آنها، به اجبار دست به انتشار ۳ میلیون شماره کارت و رمزحساب  کاربران زده است، تا خطر بزرگی را که در کمین سیستم بانکی است گوشزد کند. 

 

وی همچنین ادعا نموده که تقریبا اطلاعات تمامی کارت هایی که از سال ۸۷ تا ۸۹ در سیستم بانکی صادر گردید را در اختیار داشته و در صورت عدم توجه به این مشکل، آنها را هم افشا خواهد نمود. البته در وبلاگ وی مطالب دیگری در خصوص مشکلات مالی و صحبت با مدیران بانک ها و شرکت های درگیر در بخش بانکداری الکترونیک هم مطرح شده است.

 

علی رغم اینکه اولین پست این وبلاگ متعلق به ۱۱ روز پیش (۱۶ فروردین) است و شروع انتشار اطلاعات کارت های منتخب بانکی از ۷ روز پیش آغاز شده، تا کنون واکنش چندانی نسبت به این اتفاق در سیستم بانکی و شرکت های وابسته مشاهده نشده است. در یکی از واکنش های مطبوعاتی هم بورس نیوز روز گذشته گزارش داد شرکت محل فعالیت صاحب این وبلاگ، تایید کرده که وی مدت کوتاهی در آن شرکت مشغول به کار بوده است. اما اضافه نموده که در حال رایزنی با بانک مرکزی و بررسی صحت اطلاعات منتشر شده توسط این وبلاگ هستند و فعلا نمی توانند اعلام نظر کنند.

 

از دیگر سو شنیده ها حاکی از آن است که سه بانک اقدام به ارسال پیامک برای مشتریان خود جهت تغییر رمز کارت بانکی نموده اند و دو بانک خصوصی هم تمامی کارت های خود را مسدود نموده و مشتریان را مجبور به تغییر رمز کرده اند. البته این موضوع هنوز به صورت رسمی اعلام نشده است.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: جمعه 1 ارديبهشت 1391برچسب:,
ارسال توسط رضا
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی
ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 10
بازدید دیروز : 20
بازدید هفته : 126
بازدید ماه : 119
بازدید کل : 36929
تعداد مطالب : 40
تعداد نظرات : 2
تعداد آنلاین : 1

href="http://www.myfreeshares.com/pages/confirm2.php?refid=reza20"> Myfreeshares.com